Wednesday, March 30, 2011

Jan - Mac 2011

Ini lah dia...manusia yang paling 'rajin' update blog...Haha...Buat lump sum boleh ek? Alkisahnya, bermula dengan Januari....

Jan;
Sem baru, baru je bermula..semangatpun baru dan kental...Bulan satu ni, aku sibuk dengan membaca...ya..membaca macammana nak design circuit. Memang macam senang tapi sebab dah lama tinggal, agak berkarat juga dalam otak ni. Nak pilih sensor, type of amplifier and signal conditioning.Hujung Jan; aku dapat siapkan la jugak litar tu tapi kena buat penambahbaikan. Waktu ni Fahim asyik demam je, melarat sampai 3 minggu, suhu tinggi je 39-40...dugaan sungguh...

Seterusnya, Febuari pun menjelma...

Feb;
Bulan ujian untuk aku dan suami...sebabnya ditakdirkan Fahim mengalami 2nd degree burn...Malas nak cerita kat sini macam mana buah hati kami boleh melecur dengan kuah panas...tapi 2 minggu kerja tertangguh sebab aku nak jaga si kecil ni...Bukan aku je cuti, En Hubby pun sama. Setiap hari kena p buat dressing kat hospital, klinik..mana-mana yang available. Pastu jumpa pakar lagi sebab nak tahu gak skin condition Fahim dan kami pun tak nak nanah tu melarat-larat sok lusa tulat. Huhu..cian Fahim masa tu...Hari-hari nangis bila buat dressing...Aku tahan hati je tengok dia...

Mac;
03032011...Fahim sudah setahun! Alhamdulillah...Fahim masih on off demam dia. Akupun dah imun dah dengan situasi ni tapi x da la sampai terleka sebabnya demam-demam pada baby ni bukan boleh buat main-main...still ambil precaution juga...13032011, sambut hari lahir Fahim kat kampung Tok Na dan Tok Atan di Kuala Selangor. Seronok sambut situ sebab kami jemput semua adik-adik kecil kat area situ datang dan buat telematch. Paling best sebab dapat jamu adik-adik tu dengan Indulgence choc! Yelah, kat kampung aku tu, rata-rata parents dia orang bukanlah orang senang. Takdanya nak hadap anak makan dengan secret recipe tu semata-mata sambut hari lahir...aku tahulah sbb aku yang membesar di situ...huhu...Paling havoc time beri hadiah kat adik-adik yang menang telematch and time lucky draw...Semua supporting! Owh hampir terlupa, termasuk juga time diaorang nyanyikan lagu Happy Birthday pada Fahim...sangat meriah dan comel! =)
Ok la cukuplah tu untuk entry ni. Entry seterusnya nak cerita pasal Progress Fahim! =)

2 comments:

  1. salam nida.. kak nor ni.. camana fahim boleh melecur tu.. kat umah bs ke.. dah oke ke skang

    ReplyDelete
  2. kak nor!!! Rindunya, dah lama x borak! tahniah yer dah bertiga skrg =)...kena masa kat rumah, Fahim ni memang aktif sikit.. masa tu hubby yg jaga tp x de la nak salahkan dia sbb benda tu berlaku cepat sngt..Kuah tu duk atas meja, tngan Fahim tu cepat je sampai...huhu...kesian gila tgok Fahim masa tu!
    Skrg dah oke cuma parut melecur tu blom hilang lagi...nasib baik anak lelaki, saham maintain lagi...huhu

    ReplyDelete