Monday, August 22, 2011

03-2036-6555: Beware of this scam number!

Korang, jangan terpedaya dengan nombor kat atas ni....Geram lah dibuatnya...Nasib baik ikut intuisi, nak 'google' nombor ni kat internet.
Cuba baca di SINI, kalau nak tahu apa bentuk penipuan yang cuba dilakukan...

Macam aku terkena tadi, En 'Farid' claim dari Cimb Bank Caw. Kuala Lumpur... Dia cakap aku terpilih untuk menerima bantuan kewangan. Dengar 'bantuan kewangan' tu pun aku dah rasa 'suspicous'. Yalah, kalau aku ni tak bekerja, tak da suami, anak-anak ramai berderet-deret, logik la juga kalau nak diberi 'bantuan kewangan'..Ni semua Allah beri cukup segala.

Tapi sebab masa tu aku tengah mamai dari tidur, aku cakap la aku ada kerja. Kalau nak cakap juga, aku minta dia 'explain' dalam 1 minit. Dia cakap '1 minit, tak cukup'. Helloooo, saya peduli hapa. Pastu dia cakap nak call lagi petang nanti, aku jawab la, 'No, petang tak boleh. Petang masa saya nak layan suami dan baby'.
Tapi dia tak putus asa, dia cakap dia akan 'call' pagi esok. Dia tanya 'Ok ke'. Aku kata, 'Ntah, tengoklah'.

Korang, 'trick' yang dia pakai ialah, dia akan 'call' korang 2 kali berturut-turut. Kalau 1st try kita tak jawab, dia akan call lagi, dan lagi pada hari atau waktu yang berbeza. Dia orang ni tak pernah mengalah ek bab nak cari mangsa. Jadi, aku nak tengok la besok dia akan 'call' ke idak!

Huhu, I just hate Telemarketing!

3 comments:

  1. btol22...sy br dpt pngilan dr no ni td...hesh...nsb baik x agkt kalau x mmg dh kna

    ReplyDelete
  2. baru dapat call dari no ni.die kate dari bsn.jual produk insuran.program penghargaan pelanggan katenye.padahal sy xde pun akaun bsn.tu yg tau menipu

    ReplyDelete
  3. https://www.facebook.com/CIMBMalaysia/posts/245770355457939

    ReplyDelete